Приветствую Вас Гость!
Пятница, 29.03.2024, 16:34
Главная | Регистрация | Вход | RSS

Меню сайта

Категории раздела

Наши НОВОСТИ

Конкурс

Учитель географии

Учитель географии

Мини-чат

Для добавления необходима авторизация

Форма входа

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Поиск

Рекомендую:

Гости сайта



free counters
Free counters

Наша кнопочка

Учитель географии

Каталог статей

Главная » Статьи » Методическая копилка

"Весна. Рослини навесні"
Тема уроку «Весна.Рослини навесні»
Тип уроку: интердисциплінарний, у 2 класі по програмі «Крок за Кроком»за участю вчителя молодших класів, вчителя –методиста Банкової О. М. та вчителя вищої категорії , вчителя біології Карленко Оксани Анатоліївни.
Урок – дослідження, з використанням між предметних зв*яків.
Технологія – розвивальна, «Крок за Кроком».
Мета: уточнити уявлення учнів про характерні ознаки весни в живій та неживій природі, ознайомити з рослинами – первоцвітами; з будовою насіння; розвивати вміння спостерігати, порівнювати, робити висновки. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: насіння культур, вода, чашка Петрі, хімічні колби, мікроскоп, Мікропрепарат, таблиця, лупа, стаканчики з грунтом, серветки, цибулина, предметне, покривне скло, таблиця, папка по НОП, вата, м’яч, маски квітів, гілки бузку, квіткові горщики ,розсада луковичної ранньоквітучої культури, грунт, лійка, лопатка, дренаж, совок, пісок,відеофільм про первоцвіти.
Хід уроку
І. Організація класу
1. «Пароль»
Діти називають слова з минулого уроку
2. План уроку( демонстрація слайдів на екрані телевізора,2слайд)
1. «Пароль».
2. Девіз уроку.
3. Очікування.
4. «Пінг – понг».
5.Голосування ногами.
6. Повідомлення вчителя.
7. Робота з підручником.
8. Фізкультхвилинка.
9. Робота в групах.
Презентація.
3.Наш девіз (3 слайд).
Мы – дружные !
Мы – умные !
Мы прекрасно учимся!
Все у нас получится!
Потім учнів 2 класу знайомлять з вчителем біології, який буде допомагати вести урок і підготувала практичну частину .Для вас вона підготувала сюрприз.
4. Очікування.
• Що ви очікуєте від уроку?
• А я очікую від вас плідної праці.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. « Пінг – понг» з м*ячем.
• Які зміни в неживій природі відбуваються навесні?
• Чому весною сонце пригріває тепліше?
2. Голосування ногами.
• Навесні ми вдягаємося тепліше, ніж взимку?
• Дні стали більші, а ночі коротше?
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку.
1. «Вузлики»
Ви дізнаєтеся про тему уроку, коли закреслите кожну другу і третю букви у вислові.
РОПСШДЛКАИДШНЧФИ НПРАИРВИШЕИЗСЕБНОЛІ
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Повідомлення вчителя. Біології (; слайд).
У всі часи люди раділи квітам, особливо першим, сприймаючи їх як переможців холодної і сурової зими.
2. Робота з підручником. Природознавство, 2 клас. Вчитель біології запитує.
• Які рослини, зображені на малюнку, ростуть у нашій місцевості?(Медуниця, первоцвіт ,проліска)
• Які ще рослини – первоцвіти ростуть в Херсонській області? (Веснянка, крокус, нарцис, тюльпан).
• Яку тему мі зараз вивчаємо?
2. Діти презентують розповіді про квіти (випереджаюче завдання) за технологією «Крок за Кроком» це тема місяця. Вони готували презентації, обговорювали їх на ранкових зустрічах, творчо презентували., виробляли маски.
Презентація супроводжується відеофільмом, зробленим з вчителем.
Медуниця. Багаторічна, трав*яниста рослина. Стебло висотою 15-30см., покритий м*яким пушком із волосків. Листя бархатисті, з густим і м*яким опушенням. Цвіте в квітні – травні.
Первоцвіт. Багаторічна, трав*яниста рослина висотою 15-20 см. з коротким вертикальним коренем. Листя зморшкуваті. Із середини розетки виходить один або декілька безлистих квіткових стебел з квітками, зібраними на верхівці парасольки. Квітки дрібні, золотисто – жовті, з віночком. Час цвітіння –з середини квітня до червня.
Проліска. Самий рясно квітучий й низькорослий вид пролісок. Квіти з сильним, приємним ароматом, звичайно голубі, рідше – рожеві або білі, зібрані в кисті по 3-5 шт. на стеблі висотою 10 – 20см. Цвіте проліска у другій половині квітня на протязі 15 днів. Висота рослини – 15 см.
Веснянка. Рослина висотою до 30 см. , з продовгуватими листями, Зустрічається по лісних галявинах. Стеблинки з жовтими квітками, схожі на зв*язки золотистих ключиків. Первоцвіт полюбляють народи багатьох країн. Древні греки вважали, що він зцілює від будь – яких хвороб. Називали веснянку –«паралічною травою», тому що древні лікарі з успіхом лікували їм паралічи. Рослина входить в розряд найсильніших магічних засобів, сік і листя його додавали в приворотні зілля.
Крокус. Низькоросле ( звичайно біля 10 см. у висоту ) рослина з мілкими (біля 2 см.) клубневидними цибулинами плоскої форми. Вузькі листя лінійні, часто з білястими прожилками у центрі; продовжують рости і після в*янення квітів.
Нарцис. Багаторічна цибулинна рослина. Назва роду походить від грецького слова «одурманювати». Справа в тому, що в цибулинах нарцисів містяться рослинніа отрута, яка може викликати розлади травної системи. Тому з нарцисаим треба поводитися обережно, працювати з цибулинами в рукавичках, щоб виключити безпосередній контакт з кожею.
Тюльпан. Багаторічна, цибулинна рослина.Стебло квітки з 2 – 6 листями із яскравими або махровими квітками. Забарвлення квітів маме різноманітне: від біло – рожевого, жовтого до червоно – чорного. Цибулини округлі, складаються з 3 – 5 лисок. В роду біля 140 видів.
Питання біологу: Як ви оцінюєте знання дітей про рослини?
Прийом «Швидка консультація». Що дозволяє первоцвітам рости під снігом?
На початку весни сніг вже не лежить суцільною, щільною шапкою, а стає кристалічним. Шар його зменшується і починає пропускати сонячні промені. Вони нагрівають грунт, з*являється вода, набухають бруньки. В період початкового розвитку і росту первоцвіти використовують запас
«торішніх» поживних речовин, які зберігаються або в кореневищах, або в бульбах рослин. И лише після пови зелених листочків відбувається інтенсивний процес фотосинтеза, при якому утворюється новий запас поживних речовин дя майбутнього року.

4. Мотивація
-Чи потрібно вам знати про первоцвіти?
Більшість первоцвітів стали сьогодні рідкими. Вони занесені до Червоної книги, і ми повинні допомогти їх зберегти ( слайд 12)
-Але як? Подивіться на знаки( слайд 13)
-Які ці знаки (заборонні)
- Як ви можете їх пояснити? ( слайд 14)

5.Фізкультхвилинка « Квітка дружби»

V. Закріплення вивченого матеріалу
1.Читання статті підручника
Проблемне питання: Які дерева і чагарники зацвітають до появи листя?(ліщина, верба, вільха) (слайд 15- 17)
1.Вчитель біології. На уроці ви вивчили весняні явища в житті рослин, отримали уявлення про первоцвіти .
А тепер ми разом з вами здійснимо захоплюючу подорож і відкриємо деякі таємниці життя рослин. Цей матеріал вивчається тільки в 7 класі, а ви про це дізнаєтесь вже зараз. Допоможуть мені в цьому мої помічниці (для роботи в групах були запрошені переможці МАН і екологічних конкурсів).
Місяць тому мі вирішили розпочати дослідження по вивченню життя рослин. Попередньо об*єднались в групи за інтересами, заклали досліди і весь місяць проводили моніторинги вдома і в школі.
А що у нас отрималось, ми це сьогодні побачимо. Увага, починаємо роботу в групах.
2.Робота в групах.
1 група
Інструктивна картка.
Тема. Розвиток пагона із бруньки.
Мета. познайомитись з будовою різних типів бруньок, вивчити процес розвитку листя і квітів із бруньок, прослідкувати сприятливі умови для їх розвитку.
Обладнання: гілки бузку, різні умови виростання.
Хід роботи.
І. Спостереження за гілками бузку ( на протязі місяця)
1.Беремо 3 гілки. Створюємо різні умови для проростання.
а) Дослід №1
першу гілку поміщаємо в темне, але тепле місце.
б) Дослід №2
другу гілку поміщаємо в холодне, але темне місце.
в) Дослід №3
третю гілку поміщаємо в тепле і світле місце.

ІІ. Презентація
1. Простежити, на який день з*явились бруньки у трьох різних гілок бузку
1 гілка_______________________
2 гілка_______________________
3 гілка_______________________
2.Із бруньок з*явились_______________(слайд 18).
3.На На гілці ____бокових бруньок та ______верхівкових бруньок.(слайд 19).
4. Зробіть висновок: для нормального проростання бруньок необхідно: ---------------(слайд 20).
5. Ці знання я можу застосувати, коли буду______________________.

2 група.
Інструктивна картка.
Тема. Вироблення навичок посадки квіткових рослин.
Мета вивчити послідовність дій при посадці рослин в грунт.
Обладнання: квітковий горщик, розсада цибулин ранньоквітучої культури, грунт, вода, лійка, лопатка, дренаж,совок, пісок.
Хід роботи.
І. Формування навичок посадки квітки.
1.Прорастити цибулину в домашніх умовах.
2. Взяти квітковий горщик і заповнити шарами: черепки, половинки шкаралупи грецьких горіхів, дренаж; шар землі, шар піску; удобрити
3.Висадити розсаду квітки, не пошкодивши кореневу систему.
4.Полити, утрамбувати.
ІІ. Презентація.
1. Зробіть висновок: під час практичної частини роботи я навчився (слайд 21)_________________.
2. Ці знання я буду використовувати, коли______________________.

3 група..
Інструктивна картка.
Тема. Підготовка насіння до посіву Клітинна будова рослини.
Мета: навчити проводити передпосівну підготовку насіння за допомогою замочування, проводити моніторинг за сходами, вміти висаджувати насіння в грунт, ознайомитися з клітинною будовою рослин.
Обладнання: насіння культур, вода, чашки Петрі. Хімічні колби, мікроскоп, мікропрепарат, таблиця, лупа, стаканчики з грунтом, серветки, цибулина, предметне і покрівне скло, вата, папка оп НОП.
Хід роботи.
І. Підготовка насіння до посіву.
1. Випереджувальне завдання – закладка дослідів. Знайомство зі зведеною таблицею.
2. Спостереження за проростанням насіння. Результати занести в таблицю.
Таблиця.
Назва рослин Число насіння Дата початку Дата початку Число пророслих Схожість
Досліда проростання насінин

3. Відібрати здорове насіння без пошкоджень, цвілі, отворів (праця з лупою).
4. Помістити насіння в чашки, залити водою, слідкувати за датами проростання.
5. Порівняти схожість:замочених і незамочених насінин.
6. Висадити проросле насіння в грунт.

ІІ Вивчення клітинної будови рослин.
1. Вивчити правила роботи з мікроскопом.
2. 2. Дослідити готовий мікропрепарат шкірки цибулини.
3. Зробіть висновки.
ІІІ Презентація.
1. Насіння необхідно готувати до висадки для того, щоб________________(слайд 22, 23).
2. .Дивовижним було те, що рослини складаються з ____________.
3. Ми можемо застосувати одержані знання__________________________-(слайд 25).
Ви маєте кожний право розпочати презентацію першими
Вчитель молодших класів дякує за допомогу вчителя біології, учнів за співпрацю. Ви стали справжніми дослідниками! Діти, ви мене сьогодні на уроці просто вразили! Я вами пишаюся!

VІ Рефлексія .
Дітям пропонується підійти до моделі земної кулі і прикріпити квітку, хто зрозумів все на уроці.
Якщо справдились ваші очікування, прикріпіть ваші квіти на нашу планету.Діти під музику Ю. Антонова кріплять квіти на глобус.Потім вишукуються разом і співають останній куплет пісні:
Не рвите цветы, не рвите
Пусть будет нарядна Земля
А вместо букетов дарите
Васильковые, незабудковые и ромашковые поля!

VІІ Підсумки. Домашнє завдання.
Урок змусив задуматися мене над ____________
Урок для життя дав мені ____________________

Домашнє завдання: стор. 115 -116, письмове завдання в зошиті №1,3.
Напишіть свої враження від уроку, чому навчилися, намалюйте свій настрій.
Категория: Методическая копилка | Добавил: (16.04.2012) | Автор: Карленко Оксана Анатоліївна E
Просмотров: 3569 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]