Главная » Статьи » Физическая география. » Географическая номенклатура. |
Тема: Умовні знаки і кольори географічної карти. Мета: поглибити знання учнів про географічну карту шляхом вивчення способів зображення на ній географічних об’єктів; узагальнити практичні уміння і навички роботи учнів з умовними знаками плану місцевості; розвивати мислення, мовлення, увагу, спостережливість; коригувати кругозір дітей; прищеплювати інтерес до географії. Обладнання: фізична карта півкуль, умовні знаки плану місцевості, картки. Тип уроку: формування нових знань і способів дій. Хід уроку: І. Загальнокорекційний етап. 1.1. Організаційна підготовка учнів до праці. Перевірити наявність підручників, зошитів, ручок. 1.2. Нервово – психічна підготовка. Загадка: Яке море немає води? (те, що на географічній карті). ІІ. Основний етап. 2.1. Підготовча частина. а). Бесіда за запитаннями. - Що таке географічна карта? - Чим карта відрізняється від плану місцевості? б). Загадка. Де бувають країни без людей, міста без будинків, ліс без дерев, море без води? (На карті) 2.2. Формуюча частина. а). Ознайомлення з новими знаннями, уміннями і навичками. Географічні карти звичайно бувають кольоровими. Поверхню Землі, воду зображають різними умовними кольорами. Воду на Землі (океани, моря, річки, озера) – зображають на карті синім кольором. Гори – коричневим; височини – жовтим; низовини – зеленим кольором. Умовні знаки, які використовують на картах: - міста – кружечок, або зірочка, - кордони позначають червоною товстою лінією, або рисочками і крапками, - залізниці – червоними, або чорними тонкими лініями. Географічні назви на карті показують указкою, річки – за течією від витоку до гирла; моря, озера, рівнини, острови – обводять навколо. б). Фізкультхвилинка Учні стають біля парт, учитель в кольорі показує поверхню Землі. (гори – руки вгору; вода – руки в сторони). в). Систематизація і узагальнення Користуючись підручником, діти дають письмові відповіді на запитання: - Яким кольором зображають поверхню Землі? - Як показують на карті річки, моря, рівнини? г). Застосування знань у практичній діяльності. - Що означає кожний колір на карті? - Якими умовними знаками позначають на карті міста, кордони, залізниці? ІІІ. Заключний етап. 3.1. Підсумок уроку - Над якою темою ми сьогодні працювали на уроці? - Що найбільше вам сподобалось, запам’яталось на уроці? 4.2. Оцінювання знань. 4.3. Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника (с.62-64) 4.4. Зняття нервової напруги Звучить легка музика (шум моря), після якої діти розповідають, де вони себе відчули? (на морі). Яким кольором на карті позначають моря? (синім) | |
Просмотров: 25758 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 3.8/6 |
Всего комментариев: 1 | |
| |